Szoftver-Hardver
Modulnv
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Id
 
Naptr
2025. Janur
HKSCPSV
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Hnyan vagyunk?
Induls: 2006-09-26
 
Men
 
Nagy hr!
A portlon hamarosan Crysis elzetes s teszt!!!
 
Nagy hr 2!
A portlon hamarosan Bioshock elzetes s teszt!!!
 
Chat
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Zene
 
2007-es TESZT
2007-es TESZT : The Settlers: Rise of an Empire

The Settlers: Rise of an Empire

Turb B.  2007.08.26. 11:00

A tavalyi nyr vgn boltokba kerlt The Settlers II: The Next Generation kellemes meglepets volt szmunkra. Nem vrtunk tle sokat, mgis sikerlt feleleventenie egy kiss a j reg Settlers-sorozat hangulatt, radsknt talpra is lltotta az idkzben hanyatlani kezd szrit. (Gamekapocs)

A trhet harmadik s negyedik rsz utn megjelent Heritage of Kings alcmet visel „tdik epizd” ugyanis bebizonytotta: nem lesz mindenbl arany, amihez a kzkedvelt Ubisoft keze r. Flrerts ne essk! A maga nemben remek stratgia volt a 2005-s jtk, csak ppen hangulata nem volt s jtani sem nagyon tudott. A sorozat trtnelmben teht igazi mlypontot jelentett az tdik Settlers, azonban a ksztk szerencsjre a msodik rszt feldolgoz The Next Generation remek szereplse utn eslyt adtunk nekik, hogy a hatodik felvonssal helyrehozzk hibikat.


A The Settlers: Rise of an Empire fejlesztst jfent a Blue Byte vgzi, a kiadsrt pedig ismtelten a Ubisoft felel: jobb esetben valsznleg a jtkosok szemben mr ez a prosts elvinn a htn a jtkot, azonban az tdik rsz utn erre vajmi kevs esly van. A cm vgleges vltozata szeptemberben kerl boltokba, addig is pedig elrhet egy nyilvnos bta, melyben az oktatkldets mellett ngy trkp segtsgvel tehetjk prbra a jtk tbbjtkos mdjt. Fontos megjegyezni, hogy a jtk mr krlbell 90 szzalkos kszltsgben ll, gy mr tnyleg csak az utols simtsok vannak htra a munklatok befejezsig: a kisebb bakikon kvl mgis jl jtszhat, kezelhet s problmamentesen fut tesztverzit kapunk – egyedl a Ubi.com-os hozzfrsnk megkeresse jelentett nagy gondot tesztelsnl.


Elsknt fog szembetnni taln a kprzatos grafika: trtnelmi stratgik kzl az egyik legszebb darab a Settlers VI. Pontostannk: nemcsak szp, de ltvnyos is. Az embert totlisan elvarzsolja a llegz teleplse, a banditk tborai, a farkasok falki vagy a kborl vadllatok. Vaddisznk, zek, szarvasok s medvk: hihetetlen hangulatos, higgytek el, plne mikor feljk kzeltve felmordulnak vagy vonytanak egyet! A fk lengedeznek, vzessek zaja is hallatszik olykor. Az pleteket, a karaktereket, mindent aprlkosan kidolgoztak a ksztk, s leginkbb ott rhet ez tetten, mikor a vgtelensgig kzeltnk a kamerval a fld fel. Az rnykok dinamikusan vltoznak, szinte elkpzeljk, amint az iszonyatos hsgben bevonulunk a hzak oldalba a kemny munka utn egy jl megrdemelt pihenre. Minderre tesz r egy felppozott lapttal az idjrs vltozsa: tlen szllingzik a h, szp fokozatosan borul fehrbe a tj, a tavak befagynak, mi pedig alig vrjuk, hogy tavaszodjon, mert ugyebr annak rendje-mdja szerint ez is megtrtnik: zldellni kezd minden, visszatr a regnyekbe ill let a termszetbe.


Sokan kritizltk az tdik Settlers grafikjt, amirt az tlsgosan is komoly hangvtelt adott a jtknak, eltntek a pufk telepesek s a meseszer hangulat. Fl volt, hogy megtartva a hromdimenzis motort (az els ngy rsz izommetrikus grafikt kapott) az j rszbl is elvsz minden, ami j volt a korbbi epizdokban. Taln sikerlt kicsit az elz bekezdsben tadni a megnyugtat rzst, miszerint nem kell flni, a jtk rendkvl hangulatos lett. „Kr, hogy a rgi j dolgokbl mr nem maradt semmi?” Ugyan mr! Komoly katonk s megtpzott telepesek helyett a karakterek mindegyike ezttal duci trpkre emlkeztet, gy elg Gimlire gondolni a Gyrk Ura-filmbl, s az asszocici mris mosolyt csal az arcunkra. A ltvnyra sszessgben rillik a meseszer jelz, melyet mr csak a nagyszer zenei alfests tetz: a httrzene olykor nyugtatan aranyos s szp (igazi kzpkori tma), de ha csatra kerl sor, idegfeszt muzsikt hallhatunk. Rgi recept ez, de itt mindennl jobban bevlik!


A jtkmenet az eldkhz kpest egyszerbb lett (persze elkpzelhet, hogy csak a tbbjtkos mdban), gy a jl ismert gazdasgi rendszert is nhol megcsonktottk. A Settlersek egyik fontos ismrve volt a klnleges szisztma: az addigi stratgikban ltott kt-hrom nyersanyag bnyszst vagy termelst jelent gazdasgot felvltotta a tbblpcss mdszer, mely szerint pldul a kenyr nem „csak gy lett”, hanem meg kellett termelnnk hozz az alapanyagot, a gabont, majd azt elvinni a malomba, s vgl liszt formjban a pkhez szllttatni. Az j rszben ez utbbinl egy lpcsfok kimaradt: a gabona kitermelse utn kapsbl a pksgbe kerlt az alapanyag, ami kenyr formjban tvozott onnan. Nem lesz szksgnk ktra sem, a vizet maguk beszerzik telepeseink a piactr kzeprl (br ez a jtkban nem jelenik meg konkrtan, de egyedl ott tallhat kt az egsz jtk sorn). Minden jtk elejn hrom alapplettel kezdnk: a kastllyal, a raktrplettel s a templommal, tovbb egy piactrrel, mely a kzlet helyszne lesz. A kastly mrete hatrozza meg a katonk szmt, tovbb itt tudunk tolvajt felbrelni, aki segtsgvel – ha gyesek vagyunk – nyersanyagot lophatunk ellenfeleinktl, s szemmel is tarthatjuk ket. A raktrban rtelemszeren kitermelt javaink tallhatak: fontos, hogy fejleszteni kell ezt is rendszeresen, klnben telepeseink nem tudjk hova hordani termkeiket. A katedrlis fejlettsgtl fggen tarthatunk telepeseket – ezttal nem kell lakhzakat ptennk, mint ms hasonszr jtkokban.


A pnz mellett fontos szerepe lesz a nyersanyagoknak, hiszen fa s k nlkl nincs ptkezs, fm nlkl pedig nincsenek fegyverek, melyek nlkl tehetetlenek a katonk. lelemre is szksg lesz: a legegyszerbb, ha vadllatokra vadszunk, azonban hossztvon az nem elg, gy rdemes lehet mg teheneket tenyszteni a tej, illetve a leend sajt rdekben, illetve halszhatunk is, tovbb a mr emltett gabont is hasznosthatjuk. Fontos megjegyezni azonban, hogy az idjrs ezttal minden eddiginl jobban hatssal lesz telepeseink letre: tlen pldul rtelemszeren a gazdasg egy rsze llni fog, hiszen havazs kzben nem lehet gabont termelni. Telepeseink szksgletei nem merltek mg ki az lelmezs megoldsval: szksgk lesz ruhkra, tisztasgra, szrakozsra – lesz teht dolgunk bven a jtk sorn, s akkor mg nem is beszltnk olyan fontos dolgokrl, mint a harcszat vagy a terjeszkeds.


Gazdasgunk fejlesztsekor oda kell figyelnnk a honvdelemre is, ugyanis ha vdkatonk nlkl tmadnak meg minket, nincs kire szmtanunk: a telepesek nem irnythatak, velk nem mehetnk harcba. Ismtelten kis osztagokba tmrlnek katonink, de tl nagy vlasztkra nem szmtsunk: lesznek karddal s jjal felszerelt bakink, tovbb olyanok, akik az ostromgpeket kezelik. No igen, a hadakozs sosem volt a Settlers-jtkok erssge, igaz nem is ez a lnyegk. Van pr apr rdekessg azonban, amit brmely harcokra kihegyezett stratgia megirigyelhetne cikknk alanytl. Egyik az tdik rszbl ismert, fagyott vizeken trtn harc. Remek stratgiai lehetsg, miszerint az idjrs vltozsval s a hmrsklet leessvel a termszetes vizek befagynak: ilyenkor ellenfeleink elvesztik a termszetes vdvonalknt szolgl folyt, hiszen mg addig csak egy gzln keresztl frtnk hozz bzisukhoz, a fagy belltval brhonnan megtehetjk ezt. Tovbbi „finomsg”, hogy szimpln jszokkal s ms harcosokkal lerombolni pleteket – ostromgpek nlkl persze – nagyon sok idnkbe fog telni. Katonink ugyanis mindssze annyit tehetnek majd meg egy-egy csata alkalmval, hogy a nluk lv egyetlen fklyt rhajtjk az pletre: nincs teht folyamatos kaszabols, komolyabb szerkezetek nlkl egyetlen lehetsgnk marad: megvrni, mg az ellenfl pletei legnek.


A csata egybknt legtbb esetben a teljes kosszal egyenl, formcikba nem llhatunk, gy tbbnyire mindig az nyeri a csatkat, akinek tbb egysge van – igazi stratgiai lehetsgek nincsenek. A terjeszkeds is vltozson ment keresztl: az els rszekben fix hatra volt teleplsnknek, amit klnfle rtornyok ptsvel tolhattunk ki. Az tdik epizdban ez megsznt, az rtornyoknak szimpln vdelmi jelentsge volt. A hatodik epizdra a kt megolds egybeforrt: a plya kis darabokra van szeletelve, melyeket egy-egy rtoronnyal tudunk elfoglalni. Kicsit Rizik szaga van a dolognak, de azrt mg mindig vals idben mozgunk. A plykon elszrva tallhatk bartsgos npek, akik hajlandak velnk kereskedni, amennyiben kisebb feladatokat teljestnk nekik – rdemes szvetkezni velk, hiszen viszonylag j ron juthatunk nyersanyaghoz, aminek olykor igencsak hjn lesznk. sszefuthatunk banditkkal is, akik llandan tmadni fognak bennnket, amennyiben nem fizetnk nekik adt rendszeresen – amennyiben fizetnk (ha elg ersek vagyunk, le is gyrhetjk ket), zsoldosokat brelhetnk nluk.


Lesznek hseink is mindenfle klnleges kpessggel: tulajdonkppen az ellptetskkel fejldik teleplsnk is. Fejlesztskhz a vrost kell fejleszteni: turbzni pleteinket, nvelni az letsznvonalat is gy tovbb – kicsit komplikltnak hangzik, s az is: egyik btatesztel trsam szerint „j a jtk, csak bonyolult”. No igen, a Settlers-jtkok mr csak ilyenek. ppen ezrt eshet meg egy ilyen sszetett jtk esetben, hogy a fejlesztk valamit elszrnak, s az egyensly felborul. Ez itt maximum a csatknl rhet tetten: a jtkosok egy rsznek biztosan nem fog tetszeni, hogy nem lesz lehetsge igazi stratgizsra s akkor fog gyzni, ha sok egysge van. Tovbbi negatvumknt emlthetjk meg az tpts okozta hajtpseket: j idbe tellett megszokni ezt a funkcit, de legalbb most nem ktelez, csak ajnlott: az utak ugyanis nagyban gyorstjk telepeseink jrst. Akadtak grafikai bugok, de csak csekly mrtkben, a kivitelezs mr most els osztly – egyedl a tltkperny hinya zavart minket, de persze ez mg bekerlhet a vgleges vltozatba. A jtknak kellen alacsony a gpignye, azonban a minimlis rendszerrel senki nem elgedjen meg – a belltsok nem ppen jl sklzhatak, gy vagy tnyleg csnya jtkkal fogunk jtszani, vagy nagyon szppel.


Akit e cikk megindtott, regisztrljon gyorsan a Ubi.com-on s ltogasson el a GameSpot.com-ra a btakliensrt, mert mg neki is lehetsge lehet kiprblni a jtkot megjelens eltt. A teljes verzira vrknak sem kell sokat aludniuk a The Settlers VI: Rise of an Empire boltokba kerlsig. Azoknak, akik mg mindig szkeptikusak a jtkkal szemben, kijelentjk: ha szeretik a stratgikat, ezt a cmet nem hagyhatjk majd ki, mivel nem csupn szebb s hangulatosabb sok trsnl, de olykor realisztikusabb is. Vrjuk a vgleges vltozatot!

 
A ht videja
j honlap indult!!! http://killzone2.extra.hu
 
Szavazs
2007 game
Milyen tren lesz 2007 legjobb jtka?

RTS
FPS
RPG
MMO-k
Szimultor
Kaland
Filmadaptci
Sport
Taktikai FPS (pl.Ghost Recon)
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Szavazs 2.
Jtkgp
Mi a legjobb jtkgp?

PC
PlayStation 2
PlayStation 3
Xbox
Xbox 360
Wii
PSP
j Game Boy-ok egyike (ADVANCE SP,MICRO)
j Nintendo-k (DS)
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Linkek
 

&#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal