Mondanom sem kell, hogy a Blizzard mindig is tmutat volt a PC-s fejlesztsben. Amit k csinlnak, az 4-5 vre elre meghatrozza az jtkfejlesztst. (Gyors pldaknt az RTS jtkba oltott hs- s RPG-rendszert hozom fel. Manapsg mr minden RTS-ben ez megy.)
Rgta vrtuk mr, hogy a Blizzard vgre bejelentse az j jtkukat. Rengeteg spekulci s tallgats terjengett szerte a vilgon. Koreai jsg szivrogtatott ki informcikat, sokan a 10 ves vfordul megkoronzsrl beszltek, de senki nem volt biztos a dolgban. Vgl eljtt a nagy nap, mjus 19.-n vgre lehullt a lepel. Mi sem szeretnnk lemaradni a nagy hrradatrl, ezrt gyorsan sszertam, hogy milyen informcik derltek ki a bejelents ta.
Hny faj lesz tulajdonkppen?
Kezdjk az elejn! A Starcraft 2 a trtnet fonalt ott veszi fl, ahol a kiegsztben, a Brood War-ban lezrult. Ngy vvel jrunk az ottani esemnyek utn. Tovbbra is hrom frakci, a Terranok, a Zergek s a Protossok kzdenek egyms ellen. Tovbb vissza fognak trni kedvenc szereplink is. Biztos, hogy velnk lesz terran oldalon Jim Raynor, zergeknl Kerrigan s a Zeratul a protossoktl. A misztikus Xel’Nagak is fel fognak tnni a jtkban. Rluk annyit kell tudni, hogy k segtettk a zergeket s a protossokat oda fejldni, ahol most tartanak. Az egyjtkos rszen bell tbb j bolygt is fel fogunk fedezni, pldul a protossok j vilgt, Bel’Shir-t, a terranok Braxis Alpha-i bzist, vagy a zergek vulkanikus anyabolygjt, a Char-t.
Mennyire vltozik meg a jtk az els rszhez kpest?Jtkmeneti szempontbl a ksztk megerstettk, hogy IGAZI folytatsrl van sz. Hivatalosan megerstettk, hogy csak 3 jtszhat faj lesz a jtkban, nem lesz negyedik faj, mg a kiegszt egyik kldetsben feltn zerg-protoss hibrid lny sem. Tovbb nem lesznek hs karakterek sem (mint a 2002-es WarCraft 3-ban). Ebben a jtkban a kis csapatok helyett a nagyobb ltszm egysgeken lesz a hangsly. A War3-ban tlagosan 20-25, maximlisan 60 harci egysgnk volt. A ksztk szerint a StarCraft2-ben nagyjbl 300 egysggel szmolhatunk. Megszntettk tovbb az egyszerre kijellhet egysgek korltozst is, most mr annyi katont jellhetnk ki, amennyi jl esik. A korbbi jtkokra jellemztl eltren, az egysgek nem fognak nagyon aprlkos mikro menedzselst megkvetelni, a legtbb jl el fog boldogulni egyedl is. (Termszetesen az extra kpessgeiket neknk kell aktivlni.)

Fontos klnbsg lesz mg, hogy tovbbra is jelentsggel br az egysgeink pozcii. Magasabb helyen lvk bnuszokat kapnak tmadskor. Pldul a kiemelkedsen lvk tovbbra is a „fog of war”-nak nevezett kd jtkony homlyba fognak burkolzni az ellensg szmra. A legtbb egysg szmra tovbbra is keresni kell valami feljrt, de lesznek klnleges egysgek, melyeknek a kis magassg nem lesz akadly. Mr elre ltom, milyen j kis taktikkat lehet erre alapozni. Ahogy az eredeti jtkban, a siker alapja a jtk alapos ismerete lesz. Azon dlhet egy-egy csata, hogy tudjuk melyik egysg ellen melyik a leghatsosabb, nem biztos, hogy egyszer ltszmbeli flnnyel bizton nyernk.
regember nem gyors vonatA rajongk negatv kritikval ltek a bemutatn lthat jtk lasssga tern. Gyorsan kiegsztettk ezt is a ksztk azzal, hogy tovbbra is lesznek fokozatok, melyeket bellthatnak a jtkosok (lass, norml, gyors) csak gy, mint a WarCraft 3-ban. Leggyorsabb sebessgen pedig hasonlan gyors lesz a jtk, mint az eredetiben volt. A fejleszts sorn profi jtkosokkal konzultltak a ksztk, hogy mg inkbb tuds alapv tegyk a jtkot. Lesznek olyan aspektusai a jtknak, melyet csak tapasztaltabb s gyesebb jtkosok lesznek kpesek rendszeresen hasznlni.
Egy tbbjtkos menet a ksztk szerint krlbell 20 percig fog tartani, mg kt profi jtkos kztt taln 15 percig sem. Termszetesen a kezdknek sem kell elbtortalanodniuk, sok olyan kiegszts lesz a jtkban, mely meghozza majd a kedvet az aktv jtkhoz. Ilyen pldul a visszajtsz rendszer, mellyel megtekinthetik az elmentett jtkokat s megfigyelknt is jelen lehetnek egy-egy meccs alatt. (Szkeptikusan szlva, mintha ez mr jelen lenne pr ve a jtkokban…)
j egysgek vagy csak rgiek j kntsben?A jtkban szerepl egysgek a rgiek feljtott vltozatainak s jaknak a keverke lesz. A ksztk az utbbi idben azzal foglalatoskodtak, hogy kivlogassk azokat az egysgeket, melyek nlkl nem lenne igazn StarCraftos a jtk, a tbbiek nagyjt pedig talaktottk, hogy belepasszoljanak a koncepciba, s hozzdobtak jakat is. Vgl is nem lesz radiklisan tbb egysgnk a jtkban, mint a Brood Warban volt. talaktott egysgek pldul a Zealotok is, mely a protossok alap kzelharci egysge. Kaptak egy passzv kpessget (azaz nem kell kln aktivlnunk), egyfajta roham kpessget mellyel, sokkal hasznosabb s rugalmasabb egysg lett belle.
A Dl-Koreban tartott bemutatn elssorban a protossokra koncentrltak bemutats tern. lltlag a tbbiek mg kevsb vannak kidolgozva s sok vltozs vrhat mg rajtuk, mire bemutatsra kerlnek. Igazbl nem terveztem, hogy egyesvel bemutatok minden j egysget, ezt meghagyom a jtk tesztjt r kollgnak, gyis sok vltozs lesz mg itt, mire keznk kztt tudhatjuk a StarCraft 2-t.
Min fog futni? Hogy fogja brni a gpem?Az eredeti StarCraft ta eltelt majdnem 10 v, fejldtt a szmtstechnika, gy az eredeti, kzzel rajzolt ktdimenzis grafikt felvltja a modern hromdimenzis. Sokkal jobban nz ki a jtk, mint a WarCraft 3 nzett ki, sokkal rszletesebbek az egysgek, tbb poligonbl llnak, kevsb nznek ki gy, mintha lego kockkbl ptettk volna ket. A bemutatban lthattunk sok szp grafikai vvmnyt is, van bloom, robbans- s tzeffekt. A jtk DirectX 9.0 alapokon fekszik, tmogatja a Pixel Shader 2.0-t, gy tallkozhatunk majd HDR-rel (high dynamic range), normal, specular s emissive mappinggal, stb.

Kvncsi leszek a fizikra is, mivel nagyon kihangslyoztk a bemutat alatt, hogy figyeljk meg, ahogy a sztltt repl darabja a fldre zuhannak s a ferde platformon szpen valsghen legurulnak. Mit ne mondjak, impresszv ltvny volt, remlem vgre nem csak grafikai, hanem igazi jtkmenetbeli szerepet is kap majd. A Blizzard kihangslyozta azt is, hogy PC-re, mint platformra fkuszlnak jelenleg, futtathat lesz Windows XP-n s Vistn egyarnt, valamint kszl Mac-es verzi is. (Valsznleg a Ghost cm jtkkal kapcsolatos negatv lmnyek is befolysoltk ket.) DirectX 10-es grafikai interfsznek kihasznlsrl egyelre mg nincs hatrozott vlasz.
Az alkotni vgyknak sem kell csggednik, csakgy, mint a WarCraft 3-hoz, a StarCraft 2-hz is ki fognak adni sajt plya vagy modifikci ksztshez szksges kellkeket.
Megjelenik ez valaha?
Fontos krds mg a megjelensi dtum. A Blizzard elmondta neknk, hogy a jtk ksztst a Frozen Thorne (War3 kiegsztje) utn egybl megkezdtk, de nincs kikttt dtum, sem bdzs. Annyi idt s pnzt fordtanak a jtkra, amennyit kell, hogy megfelel sznvonalat kapjunk. Ebbl kvetkezik, hogy a megjelensre a hivatalos vlasz: „when it’s ready”, magyarul, amikor ksz lesz. 40 ember kezdte meg a fejlesztst s jelenleg egy kezdetleges alfa verzival rendelkeznek, de mr mindhrom fajjal lehet tbbjtkos meccset jtszani.
Mg tbb ilyen videt akarunk, mint a kiadott intro!
Vgl megnyugtatsul a Blizzard zenete a mozibettekrl: „Tudjuk, hogy a StarCraft 2-vel jtszk elvrjk, hogy j nhny Blizzard-minsg tvezet vide legyen a jtkban, s konkrt terveink vannak, hogy tbb videt be is rakjunk, kezdve az intrval. Tovbbi informcikat akkor mondunk, ha mr meghoztuk a vgleges dntseket.”