Az rstratgk kedveli joggal hihetik azt, hogy kedvenc jtk stlusukat az utbbi idben teljesen elhanyagoltk. Pedig egy idben nagy divatja volt, a tehetsges magyar fejleszt csapatok tbbek kztt, olyan jtkokkal leptk meg a vilgot mint az Imperium Galactica vagy a Haegemonia. Napjaink tucatjtkai kzl ebben az vben egyedl a Sins of Solar Empire lehet az a jtk, amit az emlegetett stlus nevvel fmjelezhetnk. A sikerben joggal bzhatunk, hiszen a fejleszt Stardock a hasonl stlus Galactic Civilizations-el, mr megmutatta mit is tud.
A napokban futott be a Sins of Solar Empire msodik szm bta verzija, nem is voltunk restek megnzni, mit is tud a „next-gen" rstratga. A jtk megjelense nyr vgn esedkes, de ez a bta mg egy nagyon flksz jtkot tkrz, aminek fnyben, valszn, hogy legfeljebb v vgn prblhatjuk ki a teljes verzit. Rgi Eve online-os, s nagy sci-fi rajongknt bizakodva ugrottam fejest a btba, taln kicsit tl nagy lendlettel is.
RT4X, iz ez egy jtkstlus ?!
A btba belekezdve egybl feltnt hogy nem egy szokvnyos sci-fi-be ltetett RTS-el van dolgunk, hiszen mr a fejlesztk is a bizarr RT4X nvvel illetik a jtkot. A rvidts termszetesen nem egy jabb labor kdneve a STALKER-bl, hanem a 4X jelzi hogy a galaxismret gazdasg menedzsment, ngyszer lnyegesebb, mint a harci sszetzsek. A htorszg polgatsa tnyleg akkora hangslyt kap, ami mellet a mr-mr csfosan megkurttott harc szinte elbjhat. Emiatt a program nha csigalass s ahhoz kpest, hogy hatalmas rhajkkal puszttjuk egymst, egy football menedzser program is prgs fps-nek tnik hozz kpest. A gazdasg irnytsa msrszt jl megoldott, a funkcik nagyon knnyen elrhetek, a kezelfellet teht jelesre vizsgzott. A fejlesztseket pedig be kell vgni, nincs mese, mert a 3 tpus fejlesztsek (harci,gazdasgi,technikai) tbb szz lpsbl llnak, az sszefggsek kzttk logikusak, ettl fggetlenl mg ez is kicsit kaotikus. Mindezektl fggetlenl a jtk, amire kszlt, a komoly birodalom irnytsra, teljesen megfelel, itt nem is ltt kapuft, gy mint a tbbi aspektusban.
>
Narancsszn galaxis kk nappal a kzepn
A klasszikus sci-fiken edzdtt sorstrsaknak bizony elsre biztosan nyugtatkkal kell jtszani a Solar Empire-t, hiszen a jtk sznvilga bizony nha elg melyt tud lenni. Radsul a plyk felptse is legtbbszr nlklz mindenfle logikt. A fejlesztk elg rdekes elkpzelssel vannak az univerzumrl, szerintk egy galaxis kzepn felttlenl valamilyen lnk kk vagy akr zld szn napnak kell lenni, s krlttk keringenek, gyakran azonos plyn, a bolgyk; ilyenkor mr a lakott vulkanikus plantkon nem is lepdik meg az ember. A grafika ezzel ellenttben ltvnyos s felettbb kellemesnek mondhat, mieltt brki megkrdezn, a gpigny se vszes. Az egysgek nagyon rszletesen kidolgozottak, de ezt valsznleg soha nem fogjuk szrevenni, mivel ezek a hajk egyltaln nem lassak, gy hogy egy screen-shot erejig is nehz elkapni ket. A robbansok ugyan nagyon ltvnyosak, de a legtbb haj egy ugyanolyan nagy „pukk" keretben semmisl meg, ezen is lesz mg mit polrozni.
Mrt lesz ez j neknk?
A bta alapjn mg nem szabad, s nem is illik tlni, de a Sins of Solar Empire els krben bizony elbukott. A nhol logiktlan felpts, a szp, de mgis zlstelen grafika s a tlsgosan is lass jtkmenet, bizony mg csiszolsra vr, taln tnyleg jobb lenne a jtknak ha ksne mg, hiszen olyan potencilt hordoz magban amit kr lenne kihagynia a fejleszt Stardocknak. De minden bizonnyal mg komoly egyenslyozsokra szmthatunk hiszen, az ltszott hogy az egysg balansz, a fajok kiegyenslyozsa mg szint teljesen hinyzott. Ugyanakkor az irnytst sikerlt nagyon jl eltallni, egy pillanat alatt elrhetjk birodalmunk sszes funkcijt, gy a multis csatk mr elre jnak grkeznek. Kvncsian vrjuk a jtk krli fejlemnyeket, s n kvnnm neki a legjobbakat, mert kicsit elszomortott hogy ilyen amatr hibkra se tud figyelni a Stardrock.