A Blue Dragon-t keleten az Xbox 360 egyik legersebb hzneveknt tartjk szmon. Ennek oka tbbek kzt, hogy a Microsoft Game Studios a teljes Final Fantasy sorozat meglmodjt, Hironobu Sakaguchi-t krte fel a jtk elksztsre. A munklatokban rszt vett mg az Artoon digitlis fejleszt vllalat, a Kk Srkny figuraterveit Akira Toriyama, a Dragon Ball Z tervezje ksztette, mg muzsikjt Nobou Uematsu, a Final Fantasy sorozat zeneszerzje komponlta. Nem kis nevek sorakoznak teht a jtk mgtt, mi pedig most nagyt al is vesszk, hogy mit sikerlt ezttal kiagyalniuk a nagy regeknek!
Rges-rgen egy hatalmas s ers civilizci uralta a Fldet. Ez az si nemzet kpes volt kzben tartani a mgia erejt, st technikailag is igen fejlett volt, m ahogy egyszer minden hatalom eltnik, az vszzadok alatt ez is feledsbe merlt. Trtnetnk sok vvel ksbb, egy Talta nev kis faluban kezddik, mely immron 10 ve hatalmas tok alatt snyldik. vente egyszer hatalmas fekete felhk gylekeznek a falu felett, s kezdett veszi a pusztts...
A jtk fszereplje, a mindssze 16 ves Shu elhatrozza, hogy bartaival hatalmas kalandra indul, s addig nem trnek haza, mg el nem puszttjk a vilgukat fenyeget stt erket. k azonban nem egyszer tindzserek, mindegyikk varzslatos kpessgekkel br. Emberfeletti erejkkel uralni tudjk az rnyklnyeiket, gy gyakorlatilag nincs elttk olyan akadly, mely megllthatn nemes cl hadjratukat.
Shu rnyklnye a Kk Srkny, maga a jtk is rla kapta a cmt. Mellette olyan szuperlnyek sorakoznak fel, mint Jiro minotaurusza, a szpsges Kluke fnixmadara, Marumaro kardfog tigrise, vagy a dgs Zola denevrdmonja. Ezek a szrnyek gyakorlatilag teljesen tveszik a harcot, a fszereplknek csak ket kell irnytaniuk. A fiatalokat azonban nem csak ezek a varzslatos lnyek ktik ssze, mindannyian bosszt eskdtek a stt erk ellen. Shu a falujt akarja felszabadtani, Jiro mesternek kvn bizonytani, Kluke a szlei halla miatt akar elgttelt venni, mg Zola teljes lett a gonosz elleni harcnak szentelte.
A jtkmenet stlusban szinte teljesen megegyezik a Final Fantasy-vel, a legtbb vltozs csak a megvalstsban van. Itt nincsenek rgztett kamerallsok, a kalandok sorn third person nzetben ltjuk karakternket. Ha azonban harcra kerl a sor, a jtk azonnal tvlt a Final Fantasy-bl megismert krkre osztott harcrendszerre. Az ellenfelek felsorakoznak egyms eltt, s indulhat is az sszecsaps. Prszor mi jvnk, aztn az ellensg kontrzhat.
A harc rendkvl rdekes s igen sszetett lett. Egy listbl kivlaszthatjuk, hogy ppen mit akarunk csinlni, majd karakternk azt vgre is hajtja, ahogy kell. Van Attack, Defend, Spell, Item, Formation, meg mg pr egyni, karakterfgg dolog. Az Attack-kal rnykharcosunkat kldhetjk elre, hogy mosson be egyet ellenfelnknek, a Defend-del pedig vdekez pozcit vehetnk fel. A Spell a mgia ugyebr, itt rontst kldhetnk ellenfelnkre, avagy meggygythatjuk magunkat s trsainkat. Az Item gombbal az NPC-ktl vsrolt (vagy tallt) trgyainkat hasznlhatjuk fel, ezek hatsa hasonl az elzhz.

Akrhol is kalandozzunk, az Y gomb megnyomsval brmikor elhvhatjuk a karakterinformcis ment. Itt megnzhetjk a szereplink letenergijt s magic point-jt, valamint mindenfle informcit megtudhatunk skill-jeikrl s rangjaikrl. Ugyanezt az rnykoknl is meg tudjuk nzni, m ezeknl is fontosabbak az alattuk lv menpontok. A Skill menben szereplink tudst leshetjk meg, st akr cserlgethetjk is a mr megtanult praktikkat attl fggen, hogy ppen mire lesz szksgnk. Az Accessories menben a karakterekre aggathat mindenfle gyrt, flbevalt, nyaklncot s karktt rakosgathatjuk ide-oda. Termszetesen minden trgy ms funkcit tlt be, van ami a mgit nveli, s van ami a fizikai tmadst, vagy a vdekezst. A Heal menben gygythatunk, a Spells-ben sszkpet kaphatunk a megtanult varzslatokrl, az Items-ben pedig megleshetjk, hogy ppen milyen trgyak vannak nlunk, s persze forgathatjuk a jtk biblijnak szmt Encyclopedia-t is. A Formation menben kivlaszthatjuk, hogy az sszecsapsok sorn miknt lljanak fel harcosaink, mg a Warp-pal teleportlni tudunk. Utoljra maradt a Settings, ez ugye a jtkbelltsokat tartalmazza.

A bejrhat terlet olyannyira hatalmas, hogy csak hrom duplarteg DVD lemezen frt el a jtk. A helysznek szpek s tletesek, br az egsz jtkra jellemz, hogy elg kihalt, sivr a tjkp. Persze ennek is megvan a maga hangulata, radsul brhov is megynk, mindig ltni egy-kt egyni jellegzetessget. A start gomb megnyomsval trkpet is elhvhatunk, ekkor kirajzoldik elttnk a teljes jtkvilg, igaz csak krbevonalazva annak bejrhat terleteivel.

Felettbb rdekes a kinzet, errl mindenkppen rdemes ejteni pr szt. A grafika els blikkre elnagyoltnak tnik, de ha kzelebbrl nzzk, akkor rjvnk, hogy mgis ignyes, s igazn szp. Az sszkp igencsak klnlegesre sikeredett, br a nextgen grafika rajongi hzhatjk a szjukat. Van, akinek a mindenfle lighting effect-tel s egyb modern elemekkel feldobott, Unreal motor hajtotta jtktr jn be, benne az utols szemrncig kidolgozott plasztik figurkkal, mg msok rajonganak az ilyesfajta kellemes, keleti hangulatot sugrz, diszkrten visszafogott, manga elemekkel felpaprikzott, egyni stlust kpvisel ltvnyrt. Abszolt relatv, ne kvnjtok tlem, hogy vlasszak a kt lehetsg kzl. Mindkett piszok j tud lenni, ha tnyleg lvezetes, izgalmas s ignyes jtkot kapunk mell. Mrpedig a Blue Dragon ennek a kvnalomnak teljesen eleget tett!

A karakterekrl vlt a tervez Dragon Ball-os mltja, megjelensk kifejezetten vagny lett. Brhova nznk, mindenhonnan a japn manga rajzfilmekbl megismert elemek ksznnek vissza. A szereplk, az ellenfelek, a robotok, a klnbz szrnyek, mindegyik egyedi hangulatot raszt, ezrt aki kedveli a japn stlust, az a jtkot is imdni fogja.
Az irnytsrl nem kell sokat fecsegni. Kalandozs mdban a kt szoksos kart kell csak hasznlni, az A gomb a beszlgets vagy az interakci, az X az encounter, mg a jobb ravasszal egy arnakrt hvhatunk el, ekkor a krben lv sszes ellenfllel egyszerre kzdhetnk meg. Ez utbbi felettbb hasznos, gy legalbb nem kell mindig kln odastlgatni a szrnyecskkhez, radsul ily mdon plusz pontokat is bezsebelhetnk. Harc kzben minden teljesen egyrtelm, csak ki kell vlasztani a teendket, s karaktereink mr vgre is hajtjk, amire krtk ket.

A hangok felettbb jk lettek. A zene jpofa, a kalandok sorn kellemes chillout muzsika szl, mg a harcok alatt pergs, Final Fantasy VIII-ra hajaz httrzene vlt. Az ltalunk tesztelt, majdnem ksz preview verzi tartalmazta az angol s a japn szinkronhangokat is, remljk eme kellemes ficsrt a vgleges kiadsbl se hagyjk ki. Szerny megltsunk szerint mondjuk teljesen felesleges volt leszinkronizlni a jtkot, az eredeti japn hangok sokkal jobbak s hangulatosabbak – br az amerikaiak kzl nem tudni hnyan djaztk volna, ha csak a feliratokat lokalizljk.

Summa summarum, a jtk fantasztikusan j lett, br csak azok tudjk igazn rtkelni, akik rajonganak ezrt a vilgrt. A bejrhat terlet fantasztikus, a jtkmenet izgalmas, s valban sokig le tudja ktni a jtkost, a trtnet pedig cselekmnyes s fordulatos. A Blue Dragon mindig mutat valami jat, mikor mr pp kezdjk megunni, akkor rukkol el egy-egy olyan jdonsggal, vagy j helysznnel, ami ismt lebilincsel minket a konzol el. J kis jtk lett, br a Square-t otthagy Hironobu Sakaguchi-tl elvrtuk volna, hogy tegyen bele valami pluszt, ami kemnyen odacsap a Final Fantasy-nek. Azrt gy se lett rossz!