Smash Court Tennis 3
Turb B. 2007.08.12. 21:23
Bevallom szintn, nem vagyok az a nagy sportrajong tpus (igazbl rhellem, de nagyon, szinte minden fajtjt), sportjtk fan meg fleg nem, de rdekes mdon a tenisz valami miatt nagyon kzel ll a szvemhez. Az egyetlen alkalom, amikor nem kapcsolom el 1 msodperc alatt a tv-t egy sportcsatornrl, ha tenisz megy benne. Pr hnappal ezeltt rtam nektek egy cikket a Virtua Tennis 3-rl (innentl VT), amiben elg rendesen istentettem nektek a progit. Na most ha az tetszett nektek, akkor ezt egyszeren imdni fogjtok. (Gamekapocs)

Hallottam mr mendemondkat arrl, hogy a Smash Court sorozat sokkal jobb, mint az alapknek szmt Virtua, de nem nagyon foglalkoztam vele, mert n amolyan hsges tpus vagyok. De pr httel ezeltt megltogatott Myko atynk s a kezembe nyomott pr PSP-s jtkot (a Traffic Kommunikcis gynksg tmogatsnak ksznheten) s kztk volt ez az UMD is. Eleinte nem volt nagyon kedvem berakni a PSP-be, de miutn mgis megtettem, a ltvny s az lmny, ami fogadott hihetetlen volt. n mg letemben nem lttam ennyire profin sszerakott PSP-s jtkot, ami ilyen magas sznvonalon el lett volna ksztve, ilyen fantasztikus jtklmnyt tudott volna nyjtani, s radsul ilyen szp a grafikja. Rgtn r is kattantam a cuccra, s hetekig ne voltam kpes abbahagyni, mg a munkahelyemen is (sunyiban), st mg a budiban is folyton csak ezzel nyomultam. Szval, mint azt gondolom mr rzitek, meglehetsen jl sikerlt a gamma!

A kezdetek
Mint minden hasonlan profi programban, itt is azzal kezdjk a karriernket, hogy ksztnk magunknak egy karaktert. Adnunk kell neki egy nevet, majd pedig kivlaszthatjuk, hogy melyik orszghoz tartozzon, rdekes mdon dics hazai zszlnkat is meg fogjuk tallni, aminek azrt elgg tud rlni a szerencstlen magyar. Ki tudjuk vlasztani, hogy nt vagy frfit akarunk (ki-ki a maga zlse szerint), majd hogy milyen magas legyen, mekkora legyen a slya. Ezek utn jn a perszonalizls, ruht, hajat, tt s frfiak esetben pedig bajuszt s szakllat is tudunk vlasztani sportolnknak, termszetesen ezen fell a szneket is mi dntjk el. Ha ezzel megvagyunk, akkor mr csak a legnehezebb krds van htra, mgpedig a kpzettsgi pontok elosztsa. Na ezt jl meg kell gondolni!

Kpzettsgek
Ez a rsz is, mint mindegyik, maximlisan ki van dolgozva. Rendkvl fontos lesz a ksbbi karriernk sorn, hogyan osszuk be azokat a pontokat, amiket egy-egy meccs vagy gyakorl plya megnyerse utn kapni fogunk. A fejleszts kt fontosabb rszre van osztva, vannak a paramterek s maguk a kpzettsgek. A paramterek oszlopban lthatjuk a klnbz jtkstlusokon belli fejlettsgnket (szmban kifejezve), mint pldul: erjtk, fonk, szervls, lbmunka stb. Ezeket olyan magas szintre kell feltornszni, hogy a kvnt technikn belli kpzettsgeket meg tudjuk venni. Jobb oldalt sszesen 50 db kpzettsget fogunk tallni, amik akkor lesznek megvsrolhatak, ha az adott kpzettsghez megvettk a szksges fejlettsg paramter szintet. Ez gy elsre zagyvnak tnhet, de jtk kzben nagyon egyszer s rthet az egsz rendszer.

A fontos igazbl az, hogy ki kell tallnunk, hogy milyen paramterekkel rendelkez stlus az, ami kzel ll hozznk, mert minden egyes kpzettsget nem lehet megvenni egy jtk sorn. Ennek a legfbb oka az, hogy olyan 60-70-es szint utn mr nagyon lassan fejldnk, s minden egyes szintlps csak egy kpzettsgpontot r. Radsul minl magasabb szinten vagyunk, annl nehezebben lpnk a kvetkezre. Pontosan gy, mint egy szerepjtkban. Ha megfogadtok egy j tancsot, akkor els lpsben az alaptsek kpzettsgeit vegytek meg, mint topspin, slice, flat, drop s lob. Ha ezek mind megvannak s mindegyikbl megvettk a master kpzettsget is, akkor rezheten sokkal jobban fog jtszani a karakternk. Ezek utn mr jhetnek a klnbz speckk, mint a nagyobb ttvolsg, gyorsabban futs, stamina csk stb.

ltalnos infk
Mint ahogyan a VT-ben, itt is ngy fajta tssel fogunk rendelkezni, azzal a klnbsggel, hogy itt tnyleg nagy jelentsge van annak, hogy melyiket hasznljuk, mert mg a VT egy arcade jtk ez sokkal inkbb egy szimultor. Mr maga a szervls is olyan profin ki van dolgozva, hogy arrl is rkat lehetne meslni. Karriernk elejn sajnos mg egyik ts tpusban sem jeleskednk tlsgosan, rengetegszer kitjk majd a labdt a plyrl, sokszor le fog pattanni a labda az tnkrl, futni is lassabban fogunk. Szval a kezdetek sosem knnyek. Aprop futs, mint azt korbban rtam, semmi sem bizonytja jobban a progi szimultor mivoltt, mint hogy a futsra is kln gomb van. Nem rohanglunk folyamatosan fel-al, mint a VT-ben, itt a futsnak kln funkcija van, s nem szabad folyamatosan hasznlni, mert egyrszt knnyen elcsszhatunk tle, msrszt meg sokkal gyorsabban fogy tle a staminnk, vagyis az llkpessgnk. Igen-igen sajnos, vagy szerencsre ilyennk is van. Az llkpessgnket is tudjuk fejleszteni a kpzettsgekkel, de a legegyszerbb megolds, ha pihennk egy picit egy-egy bajnoksg eltt. Sajnos erre is nagyon oda kell figyelni, mert ha alacsony a mutatnk, akkor sokkal pontatlanabbul jtszunk, s a labdkat is nehezebben rjk el.

A gamma tele van mindenfle opcikkal, jtszhatunk egy gyors meccset, vagy akr egy arcade jtkot, vagy bajnoksgot. Termszetesen ad-hoc mode-ban is tolhatjuk, ami a legnagyobb mka, s game share opcival is tallkozni fogunk. Sajnos netes jtkot nem raktak bele, ami valljuk be elgg nagy hiba volt. Ami viszont sosem hinyozhat, itt is lesznek mini-game-k, amik tkletesen megfelelek lesznek egy-egy nehezebb bajnoksgi meccs utni feszltsg levezetsre. Ezek is nagyon jl ki lettek tallva, nekem a kedvencem a Pac-Man-es tenisz, ami egy az egyben olyan, mint a klasszikus Pac-Man, azzal a klnbsggel, hogy itt teniszeznnk kell kzben. Az egyetlen negatvuma a proginak taln csak az, hogy a gyakorl plyk nem lettek tlsgosan lvezetesek s tletesek. Nincs is bellk olyan sok, ami azrt elgg dht tud lenni, fleg egy olyan jtknl, mint ami ennyire profin ssze lett rakva.

Az az igazsg, hogy mg oldalakon keresztl tudnk reglni errl a fantasztikus kis jtkrl, de nem akarlak tovbb untatni benneteket. Nem szaportom tovbb a szt, rvid leszek: KTELEZ VTEL! Ezt egyszeren ltni kell...
THX for the support to Traffic!
Memriakrtya: 960 KB Wireless Kompatibilis: Igen Game Share: Igen Wireless Network: Nem PSP Danger: * * *
|