A Super Paper Mario csak s kizrlag Nintendo Wii konzolra jelent meg, gy ht gyorsan be is szereztnk egy gpet, hogy meglessk, ezttal milyen kalandok vrnak kedvenc vzvezetk-szerelnkre. A trtnet szerint Count Bleck elrabolta a szpsges Princess Peach-t, de hogy ez se legyen elg gond hsnknek, a gonosz varzsl emellett mg el is akarja puszttani a vilgot. Mario kapja a feladatot, hogy elutazzon a gonoszhoz, s kiszabadtsa a hercegnt, majd megakadlyozza Count Bleck stt tervt. Az alap sztori nagyjbl ennyi, ezek utn kezddnek csak a cselekmnyek, na meg persze a nagy kalandok!

A jtk legnagyobb klnlegessge, hogy egyszerre kett- s hromdimenzis a jtktr. Ezt gy kell elkpzelni, mintha a teljes vilg, s a benne lk is 2D-ben lnnek, de Mario ltni tudn ket trben is. Az A gomb megnyomsval vlthatunk a nzetek kztt, ami bizony olykor nem csak hasznos, de kulcsfontossg is. Rengeteg olyan rsz van, ahol csak gy lehet tovbbjutni. Vannak helyek, ahol pldul egy bokor, vagy egy nagy k mg van elrejtve az a kapu, ami biztostja a kvetkez plyra val tjutsunkat. 2D-ben ezt nem ltjuk, de ha 3D-be kapcsolunk t, akkor csak meg kell kerlni a trgyat, s mr mehetnk is tovbb. Ehhez hasonl, ha ellenfelekkel tallkozunk. Egyszerre 10-20 enemy jn velnk szemben, s mg a rgi rendszer szerint egyenknt rjuk kell ugrlni, itt elg csak nzetet vltani, s megkerlni ket. Ilyen, s milli ehhez hasonl trkkre lehet ezt a klnleges nzetet hasznlni. Kellemes ltni, hogy mennyire kreatvak a Nintendo programozi, kevs embernek jutna eszbe ilyen profin kihasznlni a lehetsgeket!

Ja, s mirt is Paper Mario a jtk neve? Ha olvasttok a The Simpsons Game-rl kszlt elzetesnket, akkor beugorhat, hogy az EA emberei is tvzni szeretnk a klasszikus 2D-s nzetet a modern 3D-vel. Noha a nzet trbeli, minden elem 2D-s; a karakterek kamerja pldul csak a vzszintes tengely mentn forog, azt a hatst keltve ezzel, mintha Simpson-k tnyleg a rajzfilmbl lptek volna ki. A Super Paper Mario-ban is hasonlkppen alakult a helyzet. Itt minden paprbl van, a szereplk 2D-sek maradtak - az egsz egy olyan kellemes s de hangulatot ad, ami hen adja vissza a rgmlt idk jtklmnyt.

A Nintendo Wii-tl megkveteljk, hogy minden jtkot a mozgsrzkels Wiimote-tal irnytsunk. A Super Paper Mario itt is meglepetst okoz, ugyanis egyszerre hasznlja az alapfunkcikat, s pointert is. Mario-t az tjn tbb tndr is segti, ezekre mindjrt ki is fogunk trni. A karakter irnytsa a hagyomnyos irnymutat plusz funkcigombok kombincijval oldhat meg, mg a tndreknl ki is lehet hasznlni a mozgsrzkelt. A Tippi nvre hallgat Pixl pldul megmutatja neknk a rejtett dolgokat, ha a Wiimote-tal rmutatunk a kpernyre.
Tippi mellett a tbbi tndr is igen hasznos tud lenni. Thoreau-t pldul kedvnkre doblhatjuk, ezzel vagy lebokszoljuk ellenfelnket, vagy magasba emeljk ket, s dobhatjuk is r a tbbiekre. Boomer egy tvirnyts bomba, csak letesszk valahova, arrbb megynk, majd felrobbantjuk, gy tve magunknak utat ott, ahol amgy nem lehetne tjutni.
A jtszhat karakterek is megrdemelnek egy bekezdst. Mario-t ugye mindenki ismeri, nem kell klnsebben bemutatnunk egyik klnleges kpessgt sem. Egy id utn lehetsgnk nylik mg irnytani pldul Bowser-t, a hatalmas harci teknst, vagy magt a hercegnt is. Bowser legnagyobb ereje tzes leheletben rejlik, mellyel minden ellenfelet ki tud iktatni tjbl. Princess Peach ha kinyitja esernyjt Mary Poppins mdjra replni tud, gy gyakorlatilag nem is kell harcolnia, elg ha csak elkerli a r tmadkat.

rdekessg, hogy a menkpernynk is kibvlt. Itt pontos statisztikt kapunk arrl, hogy mennyit jtszottunk eddig, hogy llunk, mennyi energink maradt, s mennyi coint gyjtttnk ssze. Itt vlaszthatunk tovbb az irnythat karakterek kztt is, de cserlgethetjk a Pixl-jeinket, vagy felhasznlhatjuk az sszeszedett trgyakat. Ez utbbiak mindenfle plusz tulajdonsgot adnak neknk, vagy ppen feltltik energinkat. A Cards menben nzegethetjk az sszegyjttt krtyinkat, melyek pontos lerssal szolglnak a rnk leselked ellenfelekrl. A Recipes menben fzhetnk magunknak mindenfle varzskotyvalkot, mg a Maps-ben megnzhetjk, ppen melyik rszn tartunk a plynak. Csupa alap dolog, igazbl semmi extra nincs benne, de egy klasszikus hangulatot idz Mario jtkkal prostva nagyon kellemes!

A grafiktl annyira nem vagyunk eljulva. A jtk a megjelensben a rgi idket idzi, m tbb modern specilis effekt is belekerlt, melyek nem csak, hogy nem illenek oda, de mg ignytelenek is. Gondolok itt a gonosz varzsl krli lils aurra, vagy a kk villmokra. Nem csak, hogy nem ltvnyosak, hanem egyenesen csnyk. A plyk amgy a rgi jtkok sznvilgt s felptst idzik, aki akr csak az els rszt is prblta, itt teljesen otthon fogja magt rezni. Minden rajzolva van, a trgyak alig pr vonalbl llnak, de mgis kellemesek. Azt hiszem, ezt nevezik retro feelingnek, mely br mostanban kezd visszaszorulni, szmomra mg mindig igen kellemes hangulat.
A zene s hang szintn klasszikus, minden olyan, mintha mg mindig a 8 bites korban lnnk. A Mario theme kihagyhatatlan, olyan rzsem volt, mikor elszr meghallottam, mintha a rgi Super Nintendo-m eltt lnk – igaz, most mr minden Dolby Pro Logic II-ben szl.
Annak viszont nem rltnk, hogy csak egyjtkos md van. Jpofa lett volna, ha egy haver is be tud kapcsoldni a jtkba, mondjuk Luigi-t irnytva. A co-op jtkmdok a kedvenceink kz tartoznak, kr hogy itt erre nincs lehetsg. Na nem mintha olyan nagy kihvst nyjtana a jtk, hogy egyedl ne lehessen vgigvinni, de kzsen azrt mgis mindig minden izgalmasabb. Na mindegy, ftylat r, a game ettl fggetlenl piszok j, s br olyan, mintha a 90-es vekbl csppent volna ide, mgis de s lvezetes. Imdjuk Mario-t, remljk mg egy pr szzszor tallkozhatunk vele!