Annyi v titkolzs s tallgats utna a Bethesda kezben lv Fallout 3-rl vgre lerntottk a leplet. Hogy egy sci-fi tmj Oblivionrl, vagy a klasszikus elemek feljtsrl van sz, esetleg valami egszen msrl? Olvasstok el s megtudjtok…
A Game Informer nev amerikai magazin j szokshoz hven a vilgon elszr rt rszletesebb elzetest a Fallout 3-rl. A magazin scanjei ki is kerltek a vilghlra, m a magazin vezetsge most elg gyorsan reaglt s letiltotta az illeglis anyagot a hlrl. Persze, az informcit a vilghln meglltani igazi szlmalomharc, ezrt egy rvidebb cikkben most nagyjbl lerjuk a lnyeget, hogy mit is tervez a Bethesda a Fallout 3-al...
Poszt-apokalipszis most (mr megint...)
A legjabb rszben 2277-ben jrunk, pontosan 200 vvel azutn, hogy az a bizonyos jl ismert nukleris hbor majdnem mindent elpuszttott s megfertztt. A Fld azta sem heverte ki a borzalmas rombolst. Az emberisg legnagyobb rsze nyomorban s dekadenciban vegetl, csak a szerencssebbek lnk a titkos bunkerek falai kztt. A jtk elejn a sz nemcsak tvitt, hanem szoros rtelmben is megszletik karakternk, mikzben anyja a szls sorn meghal. Apnk DNS vizsglatra kldi a csecsemt s itt adhatjuk meg hsnk jellemzit: nem, etnikum, arcberendezs, stb... Vicces megolds, hogy apnk arca is aszerint vltozik, hogy milyenn alaktjuk hsnket. A Vault 101 nev helyen nvnk fel, ahol egy knyvet kapunk, amely segtsgvel a skilljeinket tudjuk megadni la Elder Scrolls. Hrom skillt vlaszthatunk, amelyek gyorsabban fejldnek, mint a tbbi. sszesen 20 fejldsi szint van, s a tapasztalati pontokat fleg a kldetsek segtsgvel szerezzk, kevesebbet a killek alapjn.
Kls, bels, ahogy tetszik
A Morrowindben, illetve az Oblivionban mr megszokhattuk, hogy kls, vagy bels nzet kzl vltogathatunk, gyhogy gondolom senkit nem r meglepetsknt, hogy ez a rendszer tovbbra is megmarad. Ami viszont kellemesebb meglepi, hogy Bethesda alaposan tdolgozta a kls nzetet s ez most leginkbb a Resident Evil 4 vll mgli szemszgre emlkeztet majd. A Bethesda egybknt azt is meggrte, hogy az Oblivionhoz kpest a kls nzet fnyvekkel hasznlhatbb lesz s a jtkosok becssz szeretni fogjk... A jtk motorja teht az Oblivion feljavtott vltozata lesz, viszont kicsit lelomboz hr, hogy a jtk bejrhat terlete kisebb lesz, mint az Oblivionban, pedig mr az is cskkent a Morrowindhez kpest... Termszetesen, ahogy arra szmtani lehetett az izometrikus nzet teljesen eltnt...
Megll az id...
Nem tudom, ki remnykedett abban, hogy tovbbra is marad a teljesen krkre osztott jtkmenet, de ket ki kell brndtanom, ugyanis a Bethesda ezt is megvltoztatta. Egy kimerevthet vals idej harcrendszerrl van sz, amely ugye a Baldur's Gate stlusra emlkeztet, de annl azrt sszetettebb. Megadhatjuk ugyanis, hogy az ellensgnk melyik testrszre ljnk, mint a rgi Falloutokban, viszont a megfelel clzsra pontokat kell kltennk. Amikor elfogytak a pontok, visszatrhetnk vals idbe. A Bethesda nagyon ersen kihangslyozta, hogy nem akcijtkrl van sz, teht nem a clzsunk minsge szmt, hanem a karakternk klnbz kpessgei. Fontos mg azt is hozztenni, hogy az ellensg is ezt a rendszert hasznlja, gyhogy neknk is foglalkoznunk kell a klnbz testrszeinket rt sebekkel. Ha mr itt tartunk, akkor meg kell mg emlteni a rdiaktivitst is: ezzel is foglalkoznunk kell, ha nem akarunk igazi „sugrz szemlyisgg" vlni... rdemes krnyezetnk sugrfertzttsgt megmrni, klns tekintettel a trgyakra, amelyeket hasznlunk, lelmiszerekre, amelyeket elfogyasztunk.
Szeret, nem szeret, kvet, nem kvet...
Az NPC-k korbbi viselkedsnk alapjn viszonyulnak hozznk: ha pldul sokat rosszalkodtunk, akkor egyesek megtmadnak, msok viszont annl inkbb segtenek. Csakgy, mint az elz rszekben, bizonyos NPC-ket fel is vehetnk magunk mell. Szmomra j hr, hogy kivettk azt az Oblivionban sokat kritizlt rendszert, hogy jtk nehzsge (illetve az ellensges szrnyek, karakterek ereje) a jtkos teljestmnyhez adaptldik: itt konstans elem lesz, s nem nvekszik, vagy cskken ahhoz kpest, hogy mennyire tpos a karakternk. s vgl az jrajtszs szempontjbl igazi csemege, hogy 9-12 befejezse is lehet a jtknak (a pontos szm mg nincs eldntve), aszerint, hogy hogyan viselkednk a jtk sorn! n speciel nagyon vrom a Fallout 3-at s engem nem zavar, hogy pr dolog megvltozott az els kt rszhez kpest, ti hogy vagytok vele?