GDC 2007
Turb B. 2007.03.07. 21:20
A szerepjtkok fejldsrl (Gamekapocs)

A szerepjtkok fejldsrl szl negyven perces beszlgetsen rszt vett Hironobu Sakaguchi (Blue Dragon), Peter Molyneux (Fable 2) s Ray Muzyka (Mass Effect) - a vitt Geoff Keighley moderlta. Sakaguchi tolmcsval egytt jelent meg a konferencin - gondoljuk, sejtitek, hogy mirt...
Els krdsknt hangzott el az, hogy a tisztelt fejleszt urak szerint mi tesz egy programot igazi szerepjtkk? Muzyka vlemnye szerint egy RPG ngy fpillren alapszik: fontos a remek sztori j szereplkkel, a karakterfejleszts, a felfedezhet vilg s a megfelel harci rendszer. Molyneux szz szzalkig egyetrtett kollgjval, valamint Sakaguchi is hasonl vlemnyen volt: szmra is jelents egy szerepjtkban a j trtnet s szereplk, valamint a remek vilg, mely a gamma mgtt ll.
A harcok megvalstsa tern mr klnbznek elkpzelseik: Sakaguchi j japn munksember mdjra a krkre osztott akcikra eskszik, br lltsa szerint j tletek vetdtek fel benne a tmt illeten, melyeket a jvben bele is kvn majd pteni jtkaiba. Molyneux tovbbra is a vals idej megolds mellett foglal llspontot, mg Muzyka az arany kzpton akar haladni: a krkre osztott harcnak egy szabadabb formja kerl majd jtkaiba, gy a Mass Effect-be is.
Kvetkez tma a karakterek testreszabsa s a jtkosok ltal befolysolhat trtnet. Sakaguchi mester jpofnak tartja azt, hogy a jtkos maga alakthatja ki hse jellemt s klsejt, azonban t ez igazn nem izgatja. Elmondsa szerint pedig a trtnetek gy jk, ahogy meg vannak rva, nem attl lesz j egy szerepjtk, hogy a jtkos befolysolhatja a trtnteket. A msik kt fejleszt azonos vlemnyen volt afell, hogy a karakter customization egyediv teszi az RPG hst a jtkos szmra, illetve j dolognak tartjk azt is, hogy a szerepjtszk befolysolhatjk a sztorit: mg Molyneux kedvenc "j dnts-rossz dnts" tmjt hozta fel (lsd Fable), addig Muzyka a "szmos trtneti tvonal" (KotOR) mdszert emlegette a tbbszri jrajtszhatsg miatt.
A kvetkez krds az online szerepjtkokra vonatkozott. Sakaguchi a Final Fantasy XI utn szintn remli, hogy mg egy hasonl jtkot fejleszthet a Microsoft tmogatsval, valamint Molyneux s Muzyka is rendkvl izgalmasnak tallja az MMO-k tmjt. Elkpzelhet, hogy j Lionhead vagy BioWare MMORPG-re szmthatunk? A hallottakbl tlve, igen!
A beszlgets egy rdekes tmval fejezdtt be: a valdi letre pt szerepjtkokkal foglalkoztak - mi lenne, ha a fantasy-t levltank vgre? Molyneux elmondsa szerint a 24, a Lost, a Desperate Housewives vagy a Heroes cm sorozatok pldul kivl alapot szolgltatnnak egy effle jtkhoz, hiszen ezen filmeknl adott a remek sztori s a jl kitallt vilg. Muzyka olyan hs kr kertene trtnetet, akit a valsgban nem alakthatna: olyan dolgokat tehetne meg a jtkban, ami egybknt lehetetlen. Sakaguchi elmondsa szerint is elkpzelhet a megvalsts: pldul egy olyan srcot alakthatnnk, aki ex-bartnjvel prblja helyrerzni kapcsolatt. Majd hozztette: "Egyszer meg fogjuk csinlni!"
A szerepjtk-fejleszts nagyjait hallhatttok a Gamekapocs tolmcsolsban. Szerintnk a beszlgets nagyon rdekes volt, remlhetleg lesz mg ehhez foghat a Game Developers Conference 2007 folyamn. A kpekrt ksznet a 1Up.com srcainak.

Turb B.
|