Ahogy az Underground j irnyvonalat vitt a Need for Speed szriba, gy alaktja t a sorozatot a legjabb, Pro Street alcmre hallgat epizd is. Az Electronic Arts teljesen tdolgozza a jtkot, de hogy ez pontosan mit is takar, s mennyire lesz j neknk, az rgtn kiderl, ha vgigolvasstok premier elzetesnket!
Az jszakai illegl versenyeket ezttal elfelejthetjk, az NFS egy teljesen j stlus fel fordul, legalbbis ami a jtkmenetet illeti. Az Underground 1-2, a Most Wanted s a Carbon mind a Hallos Iramban film ltal npszerv tett j letformt eleventette meg elttnk, azonban ahogy egyszer minden sikersorozat vget r, most a vagny utcai gyorsul srcok ideje jr le. Ezttal a profi versenyzsen lesz a hangsly, zrt plyn kell helyt llnunk, igazi versenyzk ellen.
A trtnet szerint fszereplnk felhagy az utcai lettel, s a vrosban szerzett tapasztalatait a profi versenyeken kezdi el kamatoztatni. Szervezett, leglis versenyekre nevez be, azonban ezt ne gy kpzeljk el, mint a Nascar vagy a GT sorozat. Itt is a hzilag tuningolt autk kapjk a fszerepet, s egy pr szz dollros beugr fejben pedig brki rajthoz llhat sajt autjval - azonban ezek mr igazi versenyplykon, kttt szablyok szerint, kznsg eltt zajlanak.

Az j jtktr mellett a msik legfontosabb jts, hogy a Pro Street lassan br, de kezd felhagyni az arcade elemekkel. Nem lehet majd 200 km/h-s sebessg mellett visszapattanni a betonfalrl, s kocsink sem gy fog viselkedni, mint ahogy azt eddig megszoktuk. Az aut csszklni fog, ha gyorsan vesszk be a kanyart, akkor kisodrdunk, ha pedig mindig padlgzzal kzlekednk, akkor a kiprg kerekek szintn nem kevs fejfjst okoznak majd. Na azrt nem kell gy tekinteni a jtkra, mintha egy profi szimultor lenne, nem is ezt akarjk elrni a ksztk, viszont szeretnnek egy kicsit visszarugaszkodni a valsghoz.
Az Electronic Arts emberei a hivatalos frumok ltogatinak nyomsra dnttt gy, hogy kicsit mellkvgnyra teszi a masszv arcade stlust. A rajongk kezdtk mr megunni a valsgtl teljesen tvol ll elemeket, az EA gy jra a Most Wanted ksztihez fordult, hogy tdolgozva a jtkmenetet, j irnyvonalat vigyen a sorozatba.

A msik remek jdonsg, melynek eddig mindenki rlt, az a roncsolds bevezetse. Rgebben nem trhettek az autk, mert a technika nem tette lehetv, hogy valsghen roncsoldjon a kasztni, az gyben a vgs nemet pedig a nagy autgyrtk mondtk ki. Most, hogy az jgenercis konzolok, s a cscsteljestmny PC-k elterjedtek, szinte minden nagy gyr igennel felel arra a krdsre, hogy porr lehessen-e zzni autjt a jtkban. A Need for Speed: Pro Street-ben gy vgre le lehet majd amortizlni a verdkat, ha pldul nekihajtunk majd egy falnak, akkor a kocsi teljes eleje ssze fog gyrdni, hallra tlve ezzel kedvenc ngykereknket. A jtkban emellett persze lehet majd tkzni s borulni is, meg mindenfle finomsgot, amit csak el lehet kpzelni. Ha nagy sebessg mellett felmegynk a padkra, akkor kitrhet a kocsi kereke, melyet utna nem kevs pnzbl magunknak kell rendbe hoznunk.

Finomsg, hogy a licenszelt, valdi mrkajelzst hasznl autk mellett igazi helyszneken is szguldozhatunk majd. A Pro Street-be bekerlt tbbek kzt az Infineon Raceway nven is ismert kaliforniai Sears Point Raceway, csakgy, mint tbb neves amerikai, eurpai s zsiai versenyplya is. Az EA egyelre nem hozta nyilvnossgra, hogy milyen plyk lesznek a jtkban, de aki figyelemmel kveti az autversenyes anyagokat, annak lehet pr tlete erre is.
Sokan hasonlsgot ltnak a Forza Motorsport 2 s a Pro Street kztt, azonban mg a Microsoft szimultora inkbb a Gran Turismo vonalt kveti, az j Need for Speed egy j, eddig szinte sosem ltott vilgot nyit meg elttnk. Aki srn nzi a Discovery Channel autpt msorait, az lthatott mr felvteleket az amatr utcai gyorsulknak szl, de profin megszervezett, kttt versenyekrl. Itt is egy ilyen sorozaton indulhatunk, nem lesz krlttnk profi csapat, szponzorokat se nagyon fogunk kapni, mindent magunknak kell majd elvgezni.
A grafika is vltozni fog, a ksztk ebben igyekeznek elrni a mr-mr fotorealisztikus szintet. Persze ez nagyon nehz, st ma mg szinte lehetetlen feladat is, de ahogy legutbb a Forza Motorsport 2-ben lttuk, azrt mr kezdjk megkzelteni a szintet. Az NFS: Pro Street-ben az autk csillogni fognak, lesz vals idej rnyk, a kasztnik pedig nem kevesebb, mint 21 ezer poligonbl fognak felplni. Szp kis szmadat, pr ve ilyen mg elkpzelhetetlen volt!

Eddig sszesen t jtkmdot hoztak nyilvnossgra, m remljk ezek szma a jvben mg nni fog. A Drag mdot mindenki ismeri, felesleges koptatni miatta a billentyzetet, viszont a tbbi, ha csak neve miatt is, megrdemel egy kis magyarzatot. A Drag and Grip jtkmd hasonl az elzhz, itt azonban curcuit plyn kell helyt llni, mg a Speed Challange-ben a gyorsulson, s az aut plyn tartsn lesz a hangsly. Lesz mg tovbb Time Attack, melyben csak a stopperra lesz az ellenfelnk, valamint feltnik a sok rsztvevs klasszikus futam is. A versenyek a Street King kuprt folynak majd, mely a kzssgben felr egy formula 1-es vilgbajnoki cmmel.
Nem babra megy teht a jtk, s ezt a szmtgp ltal irnytott piltk is tudjk. Az AI nagyon rafinlt lesz az j NFS-ben, s nem csak nyerni akar, hanem egyben kiejteni a msikat is. Tbb olyan pilta is lesz a jtkban, aki mr az els kanyarban megprbl minket leszortani, vagy rnyomni a betonfalra. Az autsok teht agresszvak lesznek, de ez rthet is, hiszen ebben a versenyben mindenkit az utca nevelt.

Termszetesen itt is lehet majd tuningolni a kocsinkat. Ahogy az utcai versenyeknl, itt is brmilyen verdval rajthoz lehet llni, ha megfelel az autnk osztlya. Tmnytelen mennyisg, mrks tuningeszkz ll majd rendelkezsnkre, melyek mindegyikvel hozztehetnk pr lert autnk teljestmnyhez. A futamok utn lehetsgnk lesz szervizelni a verdt, s kijavtani rajta az tkzsek okozta krokat. Az autk amgy nagyon srlkenyek lesznek, gy ahogy a val letben is, itt is gyelnnk kell szemnk fnynek psgre. rdekes lesz az is, hogy ha eltrik a spoiler vagy a lkhrt, akkor nem kell majd jat vennnk, egyszeren ttekerhetjk egy szigszalaggal, az aerodinamikai hatst gy is visszanyerhetjk. Ezt a rszletet amgy a jtk trailerben is megmutattk a ksztk, igaz csak egy pillanatra tnt fel a celluxozott alkatrsz.

Az Electronic Arts emellett tdolgozta az AutoSculpt rendszert is, melynek ksznheten mg jobban szemlyre szabhatjuk autnkat. A Carbon-nl is rszletesebben lltgathatjuk a kls elemek kinzett, valahogy gy, ahogy a Discovery Channel-en gittelik a kocsikat. Teljesen a mi zlsnkre lesz szabva, hogy miknt nzzen ki az aut, de egy id utn persze azrt leszablyoz minket a rendszer, s nem engedi tl extrmre formlni a kasztnit.
Fontos jts mg, hogy a versenyek nappal jtszdnak. Elfelejthetjk a sttben val furikzst, nem kell majd szenvednnk a gyenge megvilgtstl, a plya jl belthat lesz, remek jtklmnyt klcsnzve ezzel a megjul Need for Speed-nek. Izgalmas s jpofa lesz teht a Pro Street, s noha mg kevs informcit tudunk rla, azrt lassan kezdenek krvonalazdni a jtk rszletei. Figyeljtek a Gamekapcsot, mert ha megtudunk valami jat, azonnal kzz tesszk majd a hrek kztt, de az sem elkpzelhetetlen, hogy mg a nyron jabb elzetessel szolglunk a jtkrl.
A Need for Speed: Pro Street idn novemberben a ltez sszes platformra meg fog jelenni. Az Xbox 1 kivtelvel lesz PS2-es, PS3-as, Xbox 360-as, PSP-s, NDS-es, Nintendo Wii-s s persze PC-s verzi is. Szegny els genercis Xbox tulajokra nagyon rjr a rd mostanban, de taln nem rulok el semmi jdonsgot, ha azt mondom, a jvben se lesz jobb a helyzetk. A jtkot ettl fggetlenl vrjuk nagyon, s amint megjelenik, azonnal szlltjuk rla a tesztet is. Stay with us!