Szoftver-Hardver
Modulnv
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Id
 
Naptr
2025. Jnius
HKSCPSV
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Hnyan vagyunk?
Induls: 2006-09-26
 
Men
 
Nagy hr!
A portlon hamarosan Crysis elzetes s teszt!!!
 
Nagy hr 2!
A portlon hamarosan Bioshock elzetes s teszt!!!
 
Chat
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Zene
 
2007-es TESZT
2007-es TESZT : Tomb Raider: Anniversary

Tomb Raider: Anniversary

Turb B.  2007.06.22. 10:53

A legenda folytatsa! (Gamekapocs)

Lara Croft 10 ve (s 7 hnapja, hogy pontosak legynk) lpett a porondra.. Kezdetben csak a Saturnos, PlayStations s PC-s jtkosokat nygzte le a Tomb Raider remekl sikerlt els rszvel, tovbb a jtkban mg alacsony poligonszm, de a promcis anyagokon mr meggyzen bomba testvel, majd frontlis tmadst intzett frfimagazinokban, divatlapokban, regnyekben, kpregnyekben, mozifilmekben s szinte minden elkpzelhet tovbbi mdiumban s formban.
Kevesen vitatjk az els Tomb Raider rdemeit, ami ha nem is volt minden tekintetben forradalmi (a ffigura egy ni Indiana Jones s Batman hibrid volt, a jtkmenet pedig egy 3D-be oltott Prince of Persia s Rick Dangerous), felettbb meghatroz csillagknt ragyog mig is a videojtkok gboltjn. A folytatsainak npszersge s kritikai elismertsge azonban egyre inkbb lefele vel grbt mutatott, rszben taln azrt is, mert az eredeti fejlesztcsapat lecserldtt, a jtkmotor (gy az ltala nyjtott feladvnyok vltozatossga) pedig vekig csak nagyon apr mrtkben fejldtt, a konkurens TPS-ek teht egyre jobban elhztak a Tomb Raider sorozat mellett, amit a vicc szerint mr csak a heroina mretes keblei tartottak a piacon. Az abszolt mlypont a hatodik f epizd volt, ami ugyan vgre j jtkmotort kapott, mgsem vltotta be a hozz fztt remnyeket, hatalmasat bukott, amire kis hjn rment a franchise s a kiad (az addig nll Eidos-t megvette az SCi), a fejlesztcg (a Core Design) pedig gyakorlatilag megsznt ltezni.


Nagy meglepetsnkre a sorozat tavaly kpes volt felkelni a padlrl, az ismt teljesen lecserlt jtkmotort (s magt az egsz jtkot) a szintn Eidos al tartoz, valamivel felejthetbb Tomb Raider klnokkal (Gex szria, Akuji the Heartless, Legacy of Kain sorozat) elhreslt amerikai Crystal Dynamics ttte ssze, s mint az Zoenn kollga tesztjben is olvashat, remek munkt vgzett. A tervezk bevallott clja az volt, hogy ha trtnetben s plyiban egsz pontosan nem is, szellemisgben mindenkpp visszavigyk a Tomb Raider: Legendet az eredeti srrabls gykerekhez (az tdik s hatodik f epizd mr szinte vgig urbnus krnyezetben jtszdott), tovbb prgsebb s modernebb varzsoljk, felhozzk (sok tovbbi tlet klcsnzsvel) a legjabb Prince of Persik szintjre. A produktum sikere visszareptette a sorozatot is a fellegek kz, jra napirendre kerlt a nagy hollywoodi mozifilm folytatsnak krdse, a Crystal Dynamics-nl elkezdtek molyolni a jtk nyolcadik f epizdjn (2008-ban vrhat, jelenlegi munkacme: Lara Croft Tomb Raider: Legend II), st a rgi rajongk szmra a hsgkrt cserbe, az jak szmra pedig a kezdetek bemutatsa vgett mellkesen sszedobtk az els rsz remake-jt is.


gy szletett meg a napokban PlayStation 2-n s PC-n debtlt (hamarosan jn a PlayStation Portable portja, valamikor ksbb pedig Wii-re is kihozzk) Tomb Raider: Anniversary – igaz kicsit kacifntos szls volt, elszr egy volt Core Design alkalmazott, Robert “Raven” Lettan prblkozott vele, de beletrt a bicskja, majd a Core Design csonka maradvnya kvetkezett, de az vltozatuk is a kukban kttt ki nmi botrny ltal ksrve, vgl a Crystal Dynamics vette kzbe az gyet. Az amerikai cg termszetesen a rgi-j epizdot is a Legend motorjra ptette, igaz nhny j fcsr is bekerlt a mociba, nhny pedig felteheten a nosztalgia s a jtk 1996-os jelene hangslyozsaknt kikerlt belle. jdonsg pldul, hogy clpkn is ugrlhatunk, s a kamps ktl (hivatalos nevn kaginawa, ami mg nem mgneses, de ugyangy mkdik, mint a Legendbeli trsa) hasznlata utn a falakon is szaladglhatunk, akrcsak Perzsia Hercege, tovbb PlayStation 2-n apr jdonsg a kln sta gomb megjelense is (a Legendben PC-n mr volt, s persze az analg kar finom mozgatsval is lehetett lasstani). Visszalps, de mint rtam egyrtelmen szndkos, hogy ismt kt klnfle mret gygyt csomagot gyjthetnk, teljesen hinyzik a PDA, a headset, a tvcs s a zseblmpa (ez azrt 1996-ban sem volt technolgiai kurizum, mellesleg fklya sincs helyette, igaz nem is kell stt helyeken kolbszolnunk), tovbb a trgymen is olyan, kicsit lassabban kezelhet lett, mint a korai rszekben. A Zippel s Alisterrel folytatott headsetes kommunikcit (aminek indokolt hinya szerintem kicsit lassabb, kihaltabb teszi a jtkot, persze egyben visszahozza a rgi magnyos, sokkal tbb elgazsban bklszs hangulatot is) Lara naplja vltotta ki, a feladatokhoz teht ezttal nem kapunk folyamatosan tippeket, a naplban akad csak nagy ritkn egy-egy hasznlhatbb j tancs, klnsen a fnkharcoknl javaslom a lapozgatst. rdekessg mg (nem helyezhet egyik serpenybe sem), hogy a Legendben s sok ms jtkban megjelent kdarabknt lezuhans helyetti automatikus megkapaszkodst kikapcsolhatv tettk a fejlesztk, teht aki kellen mazochista, perem elkapsokkal s manulis kapaszkodssal is meg szeretn idzni a rgi Tomb Raiderek szellemt, megteheti.


Jelentsen megvltozott a bullet time is, ezttal nem az ellenfelek fejre kell ugranunk az aktivlshoz, hanem ha elg lmot kaptak az opponenseink, automatikusan neknk rontanak, ekkor nagyon jl idztve a megfelel gombkombincival kapcsolhatjuk be a mduszt, st ekkor mg jobb idztssel kapunk egy fejlvs lehetsget is, ami a fnkkkel ugyan nem vgez, de ltalban ezt kell alkalmaznunk ellenk is minden tmads megindtsakor. Apr furcsasg, hogy emberek ellen egyltaln nem harcolhatunk az alap harcrendszerrel (s a verekedsi kombk sem lnek), igaz az els rszben sem akadt sok emberi ellenfl (mellesleg llat s termszetfeletti tmad sincs tl sok, a klasszikus eldhz hasonlan a jtk nem a harcokra, hanem az tkeressre van erteljesebben kihegyezve), ezttal a humn rosszakarkkal trtn sszecsapsok mind gombnyomogats ritmusjtkokk degradldtak. Ehhez hasonl visszalps az is, hogy nincsenek a jtkban motoros szakaszok, amik ugyan nem voltak a kedvenceim a Legendben, de a hres jachtot ldzs tvezet jelenetet remltem, hogy lejtszhatjuk motorral, sajnos azonban nem, szimpla statikus animci maradt. Nansznyi vltozs tovbb, hogy Lara kastlya, a Croft Manor ezttal mr egy kezdetben is teljesen nyitva ll, rendesen megnyerhet remek kis kalandjtk, a Legendbeli plet nagytestvrt jrhatjuk be, tovbb hrom helyett csak ktfajta titkos trgyat gyjtgethetnk, a Gold Rewardok megfeleli azonban mind egyedi trgyak.


De lssuk az igazn lnyeges dolgokat! A grafika a Legendhez viszonytva (a motor azonossgbl kvetkezen) nem sokat vltozott, PlayStation 2-n szinte tkletes, br az igazn llkiakaszt, festi helysznek, mint a Legendben Bolvia s Ghna eleje hinyoznak, persze itt is minden gigszi, fleg az eredeti jtkhoz kpest. A tervezk igazn eltalltk azt az arany kzputat, amit egy Tomb Raider rajong kvnhat. A trtnet s a plyk pontosan kvetik az els rszt (Natla, Larson, Pierre, Scion, dinoszauruszok, mitikus s eredeti szrnyek, atlantiszi istenek stb.), minden emlkezetes helyszn visszakszn Peruban, Grgorszgban, Egyiptomban s Atlantiszon, ugyanakkor minden fel lett gyrva mai sznvonalra s meg lett vltoztatva. Rengeteg a plusz terlet, minden sokszor nagyobb s komplikltabb, s mivel jelentsen megvltozott a jtkmenet (anno a lnyeg a peremek kis felbontsban trtn kiszrsa s nagyon precz ugrssokkal trtn elrse volt, plusz kaptunk sok unalmas kulcsos kirakzst is, ma viszont sokkal nagyobb a felbonts s rengeteg az j lehetsg), gyakorlatilag egy helyszn sem oldhat meg a rgi mdszerrel, ergo akik agyonjtszottk az els epizdot, azok is j feladvnyokba botlanak.


A Legend kt legnagyobb hibja, a knnysge s rvidsge is ki lett itt kszrlve, a jtk meglehetsen nehz, taln az els rszt is bereli, fleg, ha minden extrt be akarunk gyjteni (nagyon meg kell kzdennk a cuccokrt, az alap Artifactokrt is legalbb annyira, mint a Legendben egy-egy Gold Rewardrt) s minden plyt Time Trial mdban is teljesteni prblunk, tovbb a 15 plyjval (minden megvan, ami a klasszikusban, de nhnyat sszevontak egy szintbe) kellen hossz is. Komolyabb hibaknt taln csak azt lehet felrni, hogy az ellenfelek, noha ott sem voltak szlnyek, a Legendhez kpest is butultak (s 2007-ben mr nem mentsg az sem, hogy ezek tbbnyire oktalan llatok s szrnyek), semmit nem taktikznak, csak jnnek neknk, ha pedig magasabban vagyunk, az alattunk lev falnak.


Mint a legtbb ilyen jelleg akcijtkban s a Legendben is, az sszegyjtgetett trgyak a magasabb nehzsgi szintek teljestsvel egyetemben sok extrt nyitnak meg: cheateket, skineket, zenket, koncepcis rajzokat, mozikat, jabb szinteket s hasonlkat. Mivel az Anniversary lnyegben egy remake a sorozat komolyabb j vagy ppen si rajongi szmra, a megnyl extrk is a korbbi rszeket idzik meg erteljesebben. Lthatunk nagyon rgi koncepcis rajzokat (pldul Toby Gard legels skicceit), korbbi epizdok dobozaibl s promcis anyagaibl kszl vlogatst, jtszhatunk az eredeti, alacsony poligonszm Larval is, kalandozhatunk a fejlesztk sandbox plyjn, de ami a legrdekesebb, megnyithatjuk a fejleszti kommentrt is. Ez utbbi olyan, mint a DVD filmeknl a rendezi kommentr, persze ugyangy nem lehetett megoldani, ha elnyerjk s aktivljuk, fix helyeken jelennek meg kristlyok, amelyeknl az adott krnykrl hallgathatunk meg rvidebb-hosszabb szvegeket, rengeteg visszaemlkezssel s sszehasonltssal (eredeti Tomb Raider vs. Tomb Raider: Anniversary) megtzdelve – gy rmlik, korbban csak a The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay-ben tallkoztam hasonlval.


rdekessg mg, hogy br a trtnet lnyegben vltozatlan, a dialgusokban elhelyeztek pr halvny utalst Lara Legendben megismert csaldi tragdijra is. Egsz pontosan Jacqueline Natla, a hatalmt visszaszerezni prbl gonosz bukott istenn cloz r, hogy Lara is egy olyan kivlasztott, aki az oldaln uralkodhatna Atlantisz s a vilg felett, tovbb Lara s a napljn keresztl megidzett apja is tbbszr utal r, hogy Atlantisz rejtlye sszefgg, vagy legalbbis sszefgghet Lara anyja Legendben megismert eltnsvel – ezek br apr, de a sorozatot jl ismerk szmra rtkes pluszok.


Nekem nem okozott csaldst a jtk, jl irnythat, vgre elg hossz s nehz, sok extra kihvst s jrajtszhatsgot nyjt, minsgi darab, radsul frankn felidzi az eredeti epizdot, jl lehet vele nosztalgizni gy modern kntsben, tovbb rengeteg j dolgot is tartalmaz, teht j jtkknt is ott van a szeren. Aki nem kedveli a sorozatot s nem brta a Legendet sem, annak nem ajnlom, de minden ms akcijtkosnak igen, mg az sem akadly, ha nem ismeri az elzmnyeket.

 
A ht videja
j honlap indult!!! http://killzone2.extra.hu
 
Szavazs
2007 game
Milyen tren lesz 2007 legjobb jtka?

RTS
FPS
RPG
MMO-k
Szimultor
Kaland
Filmadaptci
Sport
Taktikai FPS (pl.Ghost Recon)
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Szavazs 2.
Jtkgp
Mi a legjobb jtkgp?

PC
PlayStation 2
PlayStation 3
Xbox
Xbox 360
Wii
PSP
j Game Boy-ok egyike (ADVANCE SP,MICRO)
j Nintendo-k (DS)
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Linkek
 

&#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal