BMW M3 Challenge
Turb B. 2007.09.21. 21:44
Nem srn fordult mg el a Gamekapocs trtnelmben, hogy egy egsz cikket szentelnk egyetlen egy freeware jtknak. Most elrkezett az id, hiszen a BMW M3 Challenge nem mindennapi szrakozst gr – radsul ingyen! (Gamekapocs)
Szeptember msodik hetben komoly reklmanyaggal rukkolt el a BMW. Nem rplaposztogatssal, nem nylt htvgvel, s mg csak nem is ajndk klmval hvtk fel magukra a figyelmet. Amit most kaptunk, az nem ms, mint egy ingyenesen elrhet, freeware licenszt hasznl jtk, a BMW M3 Challenge!
A jtkot a 10tacle Studios a bajor autgyr mrnkeivel kzsen fejlesztette ki, a mozgsba hozst pedig a GT Legends felturbzott motorjra bzta. Mint ahogy a neve is mutatja, itt az j BMW M3 Coup autk kaptk a fszerepet, a programozk pedig mr a bejelentskor eskdztek, hogy j produkcijuk tkletesen adja majd vissza a 420 pacis nmet gpek vezetsi lmnyt. Szereztnk ht egy kormnyt, s a megjelens napjn azonnal neki is lltunk tesztelni az anyagot.

A cucc vrbeli szimultor lett, itt bizony nem az jr jl, aki 200-nl kzifkkel akarja bevenni a kanyart, majd ezek utn laza padlgzzal hajt tovbbhajtani. Itt figyelni kell, idben fkezni, visszavltani, tartani az idelis vet, s mg sorolhatnnk. A Need for Speed-es arcade jtkoktl nagyon messze van a BMW M3 Challenge, itt csak a profiknak van helye. Apr lbjegyzetknt megjegyeznnk azrt, hogy mintha kiss tlzsokba estek volna a ksztk az irnyts tern. A jtk lltlag teljesen visszaadja az M3-asok vezetsi lmnyt, az aut mgis srn elveszti a tapadst, st a manverezgets sem olyan knny. Br lehet, hogy csak a mi agyunkat tomptotta el az a sok, bels krkben fl-szimultornak hvott cm, mely az utbbi idben megjelent, azrt mg ennek a tkrben is bizton lltjuk: az irnyts nem lett knny.

Na de flre a sirnkozssal, lssuk inkbb, hogy mit knl a jtk. Ha versenyezni kvnunk (mr pedig ezrt teleptettk fel a cuccot), akkor a fmenbe val belps utn az egy-, illetve tbbjtkos mdok kzl vlaszthatunk. Open Practice-ben futhatunk nhny gyakorlkrt, Race Weekend-ben egy teljes htvgi nagydjon vehetnk rszt, szabadedzssel, idmrvel, s futammal, mg a Time Trial-ban sajt ideredmnyeinken csiszolgathatunk. A tbbjtkos md is a hagyomnyos lehetsgeket knlja: van internetes multiplayer, s LAN-os mka, itt a belltsoktl fggen akr egy teljes versenyhtvgre is nevezhetnk.

Az egszet mindssze az rnykolja be, hogy csak egyfle autt vlaszthatunk – a BMW M3-ast ugye. Kellemes lett volna, ha a rgi modellek is helyet kapnak a rajtrcsnl, de azrt az j Coup se semmi. J hr viszont, hogy tbbfle sznbl, s felnibl vlaszthatunk, egyniv tve gy sajt verdnk megjelenst. Az autk amgy nagyon jl ki lettek dolgozva, verseny kzben van bels, motorhztet, lkhrt, s kvet kameranzet is. Meglep, hogy az autink roncsoldnak - kellemes ltvny, ha meccs kzben lekoccoljuk a msikat, annak meg behorpad az oldaleleme. Azrt nem vittk tlzsba a ksztk, jrgnyunk 200-nl is simn tlli a frontlist...

Kevs authoz kevs plya dukl – gondolhattk a ksztk, ugyanis mindssze egyet, a Nrnburgring-et ptettk be a jtkba, de legalbb kt verziban. Van hagyomnyos Grand Prix hossz, s egy rvidtett, Sprint nev vltozat. A plyk amgy jl kidolgozottak, s br megjelensk meg sem kzelti a PS3-as Formula One Championship jtkban ltottakat, azrt gy is meglljk a helyket. J pont, hogy verseny elejn mi magunk llthatjuk be, hogy hny rakor kezddjn a futam, s milyen gyorsan teljes az id – vagyis milyen hamar esteledjen rnk.

Vezetsi tudsunknak, illetve btorsgunknak megfelelen a jtkban ki-be kapcsolgatjuk az ABS, a DSC, s a TC is. Az ABS ugye a hirtelen fkezskor leblokkol kerekeket engedi tovbb forogni a jobb tapads s gyorsabb meglls rdekben, a DSC pedig az elektronikus menetstabilizl BMW-s szkincse. A TC rvidts mg az autgyr technikai sztrba se volt benne, csak sejteni tudjuk, hogy Traction Control-t hivatott pr betvel megrvidteni, s ily mdon komolyabb varzsolni. A biztonsgi belltsuk amgy letmentek is lehetnek, gyhogy igazi autjban senki ne kapcsolja ki azokat, csak azrt, mert a jtk ezt vagnynak mutatja. Ja, s always wear your seatbelt!

Mr mindent ttekintettnk, ezek utn nem marad ms, csak az nfeledt szguldozs. A jtk sajnos ennl nem knl tbbet, de nem is nagyon vrjuk el tle, hiszen csak promcis clokat szolgl. A grafika megszlalsig GTR 2, s a jtklmny is hasonl – csak itt egy fszerepl van. Amit mindenkpp meg kell mg emlteni a cikk vgn, az a fantasztikus zene. Nagyon eltalltk a muzsikt, ahogy az a men alatti vide alatt vlt, valami eszmletlen lett. Az embernek gombc van a torkban, a zentl ksztetst rez, hogy azonnal beugorjon az M3-ba, s tvig nyomja neki. Ha akad olyan, aki rkbe is el szeretn tenni a szmot, az a jtk mappjnak Music knyvtrban megtallja!

Kellemesen csaldtunk a jtkban, mindig szvesen fogadjuk az ingyenes cuccokat, fleg ha ignyesek is. Kicsit dem feelingje volt a BMW M3 Challenge-nek, nem is biztos, hogy fl v mlva el fogjuk venni, de egy pr futamra mindenkpp j volt. Tbb ilyen cucc kne, s nem full price kategriban rulni a frtelmes Ford Racing-eket vagy Volkswagen Golf Racer-eket, hanem megragadni a marketing ilyesfajta lehetsgeit is. Summa summarum, azrt kr, hogy a ksztk nem trtk ssze magukat egy kicsit jobban, de kifejezetten cspjk a jtkot!
|