Two Worlds
Turb B. 2007.09.21. 21:48
A vilg rkre megvltozott, miutn egy csatban megltk Aziraal-t, a hbor istent. Nem volt mr senki, aki sszefogja, s vezesse az ork hordt, irnyt mutatva nekik az emberisg valaha volt legsttebb hborjban. Az ork seregek folyamatosan vesztettk a csatkat, csapatuk legyenglt, katoniknak nem volt tbb mirt harcolniuk. Az sszetrt horda ekkor feladva a hbort dlre kltztt, messze az emberektl. Ekkor alakult a Kt Vilg, melyet Two Worlds-nek is neveznek. (Gamekapocs)
Azta ktezer v telt el, de Aziraal srhelyt mg mindig nem talltk meg. Az istenek fltve rzik a gonosz lelkt rejt sr kiltt, nehogy valaki fellessze t, koszt s szenvedst hozva ezzel ismt a vilgra. A horda s a szvetsg kzti trkeny bke azonban megtrni ltszott, mikor egy bnysz expedci sorn a trpk egy rejtlyes templomra leltek, mlyen a hegy gyomrban. A vilg vezeti csakhamar rbredtek, hogy nem mst sikerlt megtallniuk, mint Aziraal srjt.
Az orkok ekkor jabb hadjratot indtottak, abban a remnyben, hogy ha elrnek a templomig, sikerl fellesztenik si vezetjket. A vilg jabb nagy hbor el nzett, mindenki kszlt az sszecsapsra, az embereket flelem s feszltsg gytrte. Lassan bekvetkezni ltszott, amitl mindenki rettegett. A Kt Vilg bkje felbomlik, ismt az lesz az r, akinek ersebb kardja van.
A jtk itt indt. Az orkok mr elfoglaltk a Gon foly dli partjt, most pedig a nagy Cathalom Birodalmat fenyegetik. Hsnk nem katonaknt csppen bele a trtnetbe. egy hivatsos fejvadsz, aki ezekben az idkben ppen eltnt hga hollte utn nyomoz. A lnynak hrom vvel ezeltt veszett nyoma, pont akkor, amikor a horda megtmadta a falujukat. Miutn egy rejtlyes idegentl rtkes informcikat kap, ifj kalandorunk bell a Dark Brotherhood seregbe, hogy segtsgkkel vlaszt keressen a lelkt sanyargat krdsekre. Ki rabolhatta el a hgt? Vajon fogja mg t ltni valaha az letben? Hol van Aziraal temploma, s mirt segtett neki egyltaln ez az idegen?

Dihjban ennyi az alap trtnet, a cselekmny s a vgkifejlet mr csak rajtunk mlik. Ahogy a bevezetbl mr sejteni lehetett, a Two Worlds bizony egy igen komoly cselekmnyszllal megldott fantasy RPG, azon bell is a legtbbek ltal kedvelt, free-roaming stlust kpviseli. Karakternket kls nzetbl ltjuk, brmerre mehetnk, brkivel csatzhatunk, s azzal cseveghetnk, akivel csak kedvnk tartja. A harcok sorn hsnk folyamatosan fejldik, a kardforgats mellett pedig a varzslshoz is igen komolyan rt. A Two Worlds-ben megvan teht minden elem, ami egy j RPG-hez kellhet, lssuk ht most, hogy mindezt milyen jtkmenet mellett sikerlt megvalstani.

Mint emltettk, keznk nincs megktve, gyakorlatilag szabadon mszklhatunk a vilgban, felfedezve annak minden zugt. A bejrhat terlet hatalmas, a questek izgalmasak, s rengeteg kihvst nyjtanak, a cselekmny pedig fordulatos, s mindig tud jat mutatni. A harcok kemnyek, a karakternk pedig folyamatosan fejldik, brmelyik kpessgt is hasznljuk az sszecsapsokkor. Nem egyszer kalandban lesz annak rsze, aki elindtja a jtkot – de az is tuti, hogy nem jtssza vgig egy htvge alatt!
Cselekedeteink kihatssal vannak a vilgra is. Questeket vllalva segthetnk egyes fajoknak, persze a tbbiek htrnyra. Csatlakozhatunk csapatokhoz, egy kis segtsgre szert tve ezzel, de ugyangy indulhatunk csatba akr egyedl is. Szabadon vlaszthatunk, hogy a j vagy a rossz oldalt kvnjuk-e ersteni, st megtehetjk akr azt is, hogy bedesgetve magunkat a vrvdk kz, az ork invzi kells kzepn megnyitjuk a kapukat. Lehetsgeink gyakorlatilag hatrtalanok, s aki igazn rrez ennek zre, nem kevs elnyt tud magnak kovcsolni.
A jtk amgy kellen nehz, knny elhasalni benne. Kt quest kztt az RPG-kben szoksos forgatknyv ti fel itt is a fejt. Lovagolunk, jn a random tmads, nyernk, karakternk fejldik, sszeszedjk az elhullott trgyakat, majd ami tetszik, azt magunkra aggatjuk, a faluba rve pedig aranyra cserljk a maradkot. Ebben nincs sok lvezet, a hangulatot questek adjk meg, ajnlatos teht azokat keresni, s nem azzal foglalkozni, hogy karakternk milyen szinten van – amgy is fejldik minden csatban.
A multiplayer lehetsgek is megrdemelnek egy bekezdst. Egyszerre akr nyolcan is csatzhatunk a Two Worlds vilgban, krelhatunk sajt questeket, st mg 1-on-1 sszecsapsokban is rszt vehetnk. Unatkoz kalandorok lversenyeket rendezhetnek, ami kifejezetten izgalmas tud lenni egy-egy szi estn.
A grafika kifejezetten szp lett, a vilg l s llegzik, mg a faleveleket is fjja a szl. Az idjrs dinamikusan vltoz, a terlet gynyren ki van dolgozva, s kilomterekre elltni egy-egy hegytetrl. Specilis effektekben sincsen hiny, a mgia hasznlatakor rengeteg csili-vili fny vaktja el az embert, persze real-time vltoztatva ilyenkor az rnykokat.
Sok szpet mondtunk eddig a Two Worlds-rl, meg is rdemli a dicsretet, azonban mindenfle srdoblst kerlve sajnos beszlnnk kell a negatvumairl is. A karakter animci pldul pocsk lett, az llnyek szgletesen mozognak, st mr a jtk els tz percben eljtt az a hatalmas bug, miszerint hajlamosak vagyunk beragadni egy-egy helyre. A hangok tern csak a pocsk szinkront lehet megemlteni, mindenki brgy angolt dadog, egyes sznszek nem lik bele magukat elgg a szerepbe, mg msuk tljtsszk azt. Kicsiny hibk ezek, viszont annl jobban rnyomjk magukat a vgs rtkelsnkre.

Kellemes jtk lett a Two Worlds, s br nem mutat sok jat az RPG-k vilgban, azrt lazn megllja a helyt az lmeznyben. Noha a hangulata nem valami meggyz, az ember napokig, hetekig elvan vele, nem is gondolva a klvilgra. A jtk az igazi erssgt az online mdban mutatja ki, de a single player rsz is kifejezetten lvezetes, s remekl megszerkesztett, jl sszerakott lett. Sok negatvumot tudunk felsorolni, de nem hzzuk le nagyon az rtkelst, elvgre rlnk, hogy egy igazi, vrbeli RPG-t kaptunk, mely mltn llhat a mr karcosra nyzott Oblivion helyre.
|